Polis : Kematian 3 beradik bukan tragedi biasa.


Polis: Kematian 3 beradik bukan tragedi biasa

Sumber : Sinar Harian

ALOR SETAR - Misteri kehilangan tiga beradik sejak Jumaat lalu, terjawab apabila kesemua mereka ditemui meninggal dunia dalam keadaan menyayat hati di dua lokasi berasingan.

Noor Syafikah Nadia, 14, ditemui orang awam dalam keadaan tertiarap dan separuh bogel kira-kira jam 3.45 petang berhampiran kawasan bendang di Kampung Alor Senibong, Langgar, semalam.

Manakala dua adiknya Nur Izzati Husna, 12, dan Putri Nurul Akmal, 3, ditemui kira-kira jam 3 petang, hari ini dalam keadaan terapung dalam tali air Terusan Mada Kampung Padang Petani, dekat sini.

Dalam kejadian berkenaan, Noor Syafikah, anak sulung kepada pasangan Rusdi Rani, 38, dan Siti Aishah Ariffin, 40, keluar rumah bersama dua adiknya di Jalan Datuk Kumbar, di sini, kira-kira jam 7.30 malam, Jumaat lalu.

Tiga beradik itu ke rumah seorang kawannya yang terletak di Kampung Gelam kira-kira 15 minit dari rumah mereka.

Bagaimanapun mereka tidak pulang ke rumah walaupun sudah lewat malam membuatkan pasangan berkenaan membuat laporan polis berhubung kehilangan anak mereka di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Setar kira-kira jam 2 pagi, Sabtu.

Pencarian mereka membawa kepada penemuan motosikal yang dinaiki ketiga-tiga mangsa berada dalam keadaan baik di pondok menunggu bas dalam keadaan berkunci.

Penemuan mayat Noor Syafikah terus menimbulkan keresahan keluarga kerana dua adiknya lagi masih gagal dikesan.


Bagaimanapun selepas kira-kira sejam selepas jenazah Noor Syafikah dikebumikan, hari ini, keluarga terbabit dikejutkan dengan penemuan mayat dua lagi anak mereka yang merungkai kehilangan tiga beradik itu.

Sementara itu, Ketua Polis Kedah, Datuk Ahmad Ibrahim menyifatkan kejadian berkenaan bukanlah tragedi biasa.

Menurut beliau, selepas penemuan mangsa pertama, bedah siasat mendapati mangsa meninggal dunia disebabkan lemas dan pihaknya tidak menemui kesan-kesan lain pada badan mangsa.

“Kita juga tidak menemui sebarang kesan kecederaan seksual termasuk rogol melainkan kesan calar pada bahagian belakang mangsa dan kes ini disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

“Manakala dua mayat yang baru ditemui akan dibedah siasat untuk mengenal pasti punca kematian mereka,” katanya ketika ditemui media di lokasi kedua penemuan mayat di Terusan Mada Kampung Padang Petani, hari ini.

Tambah beliau, polis turut menemui sehelai seluar berhampiran mangsa kedua tetapi masih belum dapat dikenal pasti sama ada seluar itu kepunyaan mangsa pertama atau sebaliknya.

“Kita akan minta mak dan ayah mangsa untuk buat pengecaman seluar yang ditemui dan akan meminta pihak hospital membuat bedah siasat secepat mungkin.

“Saya ingat ini bukan kejadian biasa disebabkan ketiga-tiga mangsa ditemui di lokasi berasingan,” katanya.

Ahmad berkata, pihaknya akan memberi keutamaan untuk menyiasat kes terbabit.


*****

Sayu sangat rasanya bila terbaca mengenai kehilangan 3 beradik di Alor Setar ni.
Tak dapat aku bayangkan apa yang sebenarnya terjadi semasa saat-saat terakhir hidup mereka.
Semua tu misteri dan mereka saja yang tahu kebenarannya.
Simpati dan sedih pada ibu bapa mereka.
Kehilangan 3 orang anak sekaligus memang satu tamparan hebat.
Semoga mereka terus kuat menempuh ujian ini.

Semoga Allah tunjukkan jalan dan kebenarannya. 
Amin.

8 lovebirds:

  1. Ya Allah.. sedihnya.. siapalah manusia yg sanggup buat spt ini.. dajjal sungguh! Semoga Allah tunjukkan jln kebenaran.. aamiin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aminn..mmg kejam sgt pembunuh tu.. :(

      Delete
  2. Tak dapat nak bayangkan perasaan kedua orang tua mereka... kehilangan 3 anak dalam 1 masa.. ;(

    Semuga allah berikan ketabahan hati buat kedua mereka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. btul tu..hilang 1 pon dah sgt terasa..inikan pula 3 org skaligus..

      Delete
  3. kasihan adik yang bongsu tue,, baru 3 tahun... tergamak bunuh smpai mcm tu skali.. semoga roh ketiga-tiga mereka dicucuri rahmat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin..yup..xfaham kenapa smpai kejam mcm tu skali!

      Delete

 

online shop

Followers

hello me